Rejtett költségek a hálózatépítésben, amiről sohasem beszélnek!

Mennyi költséggel jár egy új munkatárs toborzás, ha hagyományos MLM eszközökkel teszed, és mennyibe kerül, ha online, kéz érintése nélkül, ügyfélgéppel történik?

Valós tény, vagy tévhit, hogy az online hálózatépítés lassú és drága a hagyományos hálózatépítéshez képest?

Ebben az írásomban körbejárom ezt a témát, és objektíven összehasonlítom mind a két módszert konkrét számokkal, hogy ezzel is megkönnyítsem a döntésedet, amikor céget választasz.

Először vizsgáljuk meg a hagyományos offline hálózatépítést:

Ott a módszer a következő:

  • írj névlistát mindenkiről akit ismersz
  • hívd el őket egy Bemutatóra vagy 2/1-es találkozóra
  • ha elfogy névlista jöhet az új ismerősök szerzése
  • és így tovább, ameddig csak bírod lelkesedéssel és szuflával.

A tapasztalatom szerint csak kevesen tudják az elején ezt jól csinálni, és nagyon frusztráló ez, hiszen érzik, hogy minden egyes személlyel apad a listájuk. A legtöbbször mire belejönnének az értékesítésbe, elfogy a névlista, és nem marad más, mint ismerkedés, idegenek felkutatása, hogy azok az álmok, amelyekért belekezdtek a hálózatépítésbe valóban elérhetők legyenek. Ha jól csinálod, akkor legyél magadra nagyon büszke, mert a legtöbben már itt szembesülve a nehézségekkel feladják a hálózatépítést (aki mást állít, az vagy nem ért hozzá vagy hazudik).

Sok embernek nagy megpróbáltatás az ismerőseik hívogatása, bemutatóra, találkozókra invitálása, mivel nem csak 3-4 közeli barátot kell leültetni, hanem ha eredményt akar, akkor a régen elfeledett, 20 éve nem látott, azóta egyáltalán nem keresett embereket is.

Aki sikeresen vette az első akadályt, és képes nagy listát írni, velük időpontot egyeztetni, akkor még nincs túl a nehezén! Jön egy hihetetlen időt rabló hajsza, a személyes találkozók (1/1 vagy 2/1) vagy pedig a bemutatók ideje.

Ha valaki eredményt akar, akkor komolyan kell vennie a felkészülést erre. Miért? Mert ezen múlik a sikere, hogy képes-e a termékeket, az üzleti koncepciót vonzóan bemutatni, a kérdésekre képes-e meggyőzően és szakszerűen válaszolni. Persze gyakorlat teszi a mestert. Mire huszadszorra fogja elmondani, jó eséllyel egyre profibb lesz az illető, és egyre bátrabb, magabiztosabb.

Mibe kerül ez neki?

Viszonylag sok időbe, hiszen mindig újra és újra el kell mondania ugyanazt – és nem kevés pénzbe.

Most felvázolok egy alap esetet, ahol megnézzük mennyi “rejtett” költsége lehet a hagyományos módszernek.

Miért érdemes ezt végiggondolni? Mert nagyon csalóka, hiszen mivel nem egy összegben kell kifizetni, hanem apránként nap mint nap jelennek meg ezek a költségek, így a legtöbb ember soha nem kalkulál ezekkel a költségekkel, sohasem számolja össze, hogy ez mennyi is ténylegesen.Vázoljunk fel egy ideális esetet: képzeld el, hogy már megy a szekér, a mai napra van 5 találkozód, (1/1) és fogsz tartani 1 bemutatót este. Biztosan nagyon boldog lennél, ha ezt előre így le sikerült volna szervezned, hiszen a gyakorlatban sokan örülnek ha hetente képesek leegyeztetni 2-3 találkozót az esti órákra.

De most kanyarodjunk vissza az ideális esetünkhöz:

  • Autóval közlekedés (10 km – 15 perc)
  • Leparkolsz (10:00 – 15:00-ig)
  • Mind az 5 embernek megtartod az 1/1-et és fogyasztasz valamit. (Optimális esetben 1 óra/fő)
  • Utána átmész bemutatót tartani – amit korábban le is kellett szervezni – ( 1,5 óra telefonálás, + 2 óra bemutató (mivel már előtte ott kell lenned és utolsóként tudsz eljönni)
  • Majd hazautazol (10 km – 15 perc)

Ebben az esetben összesen utazol 30 percet és 20 km-t autóval. Az üzemanyagot számoljuk 500 Ft-al (az időt majd később számoljuk hozzá)A parkolás 400 Ft / óra, tehát 5 x 400 = 2.000 Ft.

Mind az 5 emberrel iszol valamit 1.000 Ft/találkozó (mivel igyekszel spórolni magadon) ez összesen 5 x 1.000 Ft, és ebédelsz délben, az kb. 1.500 Ft, vagyis összesen 7.500 Ft.

Majd tartasz egy bemutatót (terembérlet kb. 5.000 Ft/óra, de most a példában legyen családnál, vagyis INGYENES)Összesen: 1,5 órádba kerül a bemutató előtt 2-3 nappal a találkozók, bemutatón résztvevők meghívása, 5×1 órád megy el a személyes találkozókra, 2 óra a bemutatóra, és fél óra a közlekedésedre (mindent nagyon barátin számoltam)

És, mivel eközben nem dolgozol máshol, így érdemes beleszámolni a kieső fizetésedet, amit az online hálózatépítés ezen időszakában meg tudnál keresni ténylegesen a munkahelyeden. Számoljunk egy melós óradíjjal most 1.500 Ft / órával, hogy lásd, nem akarlak sokkolni a számokkal (Egy komoly üzletember, szakember 8.000 – 30.000 Ft / órás tarifákkal dolgozik, így ő sokkal többet bukik el, ha helyette hagyományos módon épít hálózatot)

Nézzük, ténylegesen ez a nap mennyibe került neked:

Időpont egyeztetés: 2.250 Ft (1,5 x 1.500 Ft)
Üzemanyag: 500 Ft (az autó amortizációval nem is számoltam)
Parkolás: 2.000 Ft (5 x 400 Ft)
Kávézó: 5.000 Ft (5 x 1.000 Ft/fő)
Ebéd: 1.500 Ft
Az időd: 10.500 Ft (7 x 1.500 Ft, ha a munkahelyeden dolgoztál volna, vagyis kieső fizetésed összege)

ÖSSZESEN: 21.750 Ft/nap

Hogyan néz ez ki online hálózatépítés esetén?

Tehát mi is volt a folyamatunk Offline?

  • írj névlistát mindenkiről akit ismersz
  • hívd el őket egy Bemutatóra vagy 2/1-es találkozóra
  • ha elfogy névlista jöhet az új ismerősök szerzése
  • és így tovább, ameddig csak bírod lelkesedéssel és szuflával.

Mutatom, hogyan néz ez ki az Online változatban:

  1. Nem írunk névlistát, mert automata online rendszerek kutatják fel a valóban érdeklődő embereket és mi már csak velük beszélünk.
  2. Nem hívogatunk senkit el bemutatókra vagy személyes találkozókra, mert itt is automata Online Videók végzik el ezt a munkát helyettünk.
  3. Nem kezdünk el ismerkedni üzletszerzés céljából, mert nekünk az egész internet a névlistánk, így nem fogyunk ki belőle.
  4. Nem kell ezekre így konkrétan időt szánnunk, mert ezek a folyamatok le vannak automatizálva. Hívhatod ezt egy “Komoly Érdeklődő Szerző Rendszernek”

Ha nehezen hiszed el ezt elsőre, akkor most megkérlek, hogy engedj el minden kétkedést ezzel kapcsolatban! Hogy miért? Mert ha Te is rendszeresen internetezel, akkor szinte biztos, hogy találkoztál ilyen Online Vevőszerző Rendszerekkel (Ügyfélgép), csak nem az MLM berkein belül, hanem teljesen más iparágban.Volt már olyan, hogy letöltöttél egy e-book-ot amiért cserébe elkérték az e-mail címedet?

Hidd el, az is egy ilyen rendszer része.

Történt már veled olyan, hogy elolvastál egy érdekes cikket és utána abban a témában jelentek meg neked még további cikkek vagy érdekes anyagok? Esetleg rendszeresen kaptál később hírleveleket?

Az is egy ilyen “ügyfélgép” része.

Vagy tapasztaltad már, hogy egy webáruházban nézegettél egy terméket, (pl. egy mosógépet) és utána úton-útszélen, mindenhol azzal kapcsolatos további termékeket dobott eléd az internet, – vagy arról kaptál további információkat anélkül, hogy kerested volna?Az is egy ilyen rendszer része.

Ma már rengeteg iparágban használnak ilyen Ügyfélgépeket sikeresen, mert nagyon eredményesen működnek.

Miért is?

  1. Szinte teljesen automatizálható, csak egyszer kell elkészíteni és a nap 24 órájába működik.
  2. Előre fel lehet építeni benne a folyamatokat, amiken az érdeklődők végig tudnak menni, és segíti őket a döntés meghozásában. (persze ezt is automatizálják)
  3. A nagy számok törvénye szerint mérhető és kiszámítható eredményeket ad.
  4. Olcsóbb és jobb eredményeket tud hozni, mintha személy bevonásával akarnánk értékesíteni, ráadásul nincs tukmálás, nyomulás, és az ügyfél úgy érzi, hogy ténylegesen meggondolhatta, körbejárhatta döntése előtt a dolgot.
  5. Elkészítés után csak a hirdetés összegébe kerül.

És itt jön az eredeti kérdés:

Melyik az olcsóbb, online hálózatot építeni ügyfélgéppel, vagy hagyományosan offline?

A korrektséghez hozzátartozik, ha beleszámolnánk az ügyfélgép előállítását, ami 800.000 – 1.500.000 Ft/db akkor természetesen az offline nyerne, hiszen ennek az elkészíttetése nagyon költséges. Ha viszont ezt az anyacég közösségi vállalkozási formaként ingyen a hálózatépítőknek biztosítani tudja, akkor viszont megdöbbentő különbségeket tapasztalhatunk.

Ne tévesszen meg! Sok hagyományos cég is biztosít 1-2 online eszközt a munkatársainak, de fontos felhívnom a figyelmedet, hogy én ebben a cikkben nem erről beszélek. Én olyan ügyfélgépekről írok, amelyek kéz érintése nélkül képesek az idegen embereket felkutatni, aztán bizalmat építeni, az ajánlattal megismertetni őket, hogy nekik már csak jelentkezni kelljen, mert mindent tudnak ahhoz, hogy döntést hozzanak!

Hogyan néz ki az online ügyfélgép használatának a költsége munkatársak esetén 1 napra vetítve?

Időpont egyeztetés:
Üzemanyag:
Parkolás:
Kávézó:
Ebéd:
Felvételiztetés telefonon 1 óra: 1.500 Ft (ha a munkahelyeden dolgoztál volna, vagyis kieső béred összege)
Hirdetés: 5.000 Ft

ÖSSZESEN: 6.500 Ft/nap

Természetesen hirdethetsz kevesebb összeggel is, napi 1.000 – 2.000 Ft-tal, de itt a példákban egy dinamikus növekedés esélyét megteremtő offline és online feltételrendszert hasonlítottunk össze!

Az ügyfélgépekkel történő hálózatépítés a tapasztalat szerint már napi 3.000 – 5.000 Ft-os hirdetési kerettel nagyon eredményesen tud működni úgy, hogy közben CSAK AZZAL BESZÉLSZ, AKI TÉNYLEG KOMOLYAN ÉRDEKLŐDIK!

Nem megy el feleslegesen az időd az emberek előszűrésére, ráadásul 0-24 órába dolgozik ez a rendszer még akkor is, amikor Te alszol, vagy teljesen mást csinálsz.Ha még nem ébredtél úgy, hogy már reggel van 10-12 érdeklődőd aznapra, pedig még nem is csináltál semmit, csak aludtál, akkor lehet hogy nagyon álomszerűnek tűnik ez a gondolat. Pedig hidd el, hogy ez egy online ügyfélgéppel lehetséges, sőt normális!

Most, hogy mind a két módszert végigvettük, Te melyikkel szeretnél hálózatot építeni?

A hagyományos – offline – módszerrel, ami 21.750 Ft-ba kerül egy nap úgy, hogy elveszi a fele napodat, vagy a modern – igazi online – módszerrel, ami napi 5.000 Ft hirdetési költség befektetéssel és otthonról végezhető kis időráfordítással remekül működtethető?

Ráadásul az online módszer óriási előnye, hogy nincs frusztráció a nemek miatt, nem rombolod le a kapcsolataidat a felesleges viták, nem-megértettség, előítéletek miatt, és nem fogy ki a névlistád!

Plusz még egy nagyon nagy különbség!

Amíg a hagyományos hálózatépítés során ezek a kiadásaid a csoportodban végzett bemutatók, üzleti találkozók miatt nem csökkennek, sőt sok esetben csak nőnek, hiszen neked illik majd mindenkit meghívni 1 pohár italra, kávéra, mert te vagy a vezető, aki már megengedheti magának – addig az online hálózatépítés során, mivel minden munkatársad maga hirdet, így 1-2 hónap után, még hirdetési költségeid sem lesznek!A döntés a tiéd, hogy hozzád melyik módszer áll közelebb. De fontos hogy tudd, van választási lehetőséged! Már nem csak a hagyományos út létezik, hanem egy sokkal barátságosabb is.

Tetszik? Oszd meg!
A szerzőről: TravelerBandi

Szia, itt Pócsi András, az Együtt A Világ Körül alapítója. Örülök, hogy itt vagy, és hogy segíthetek Neked! Nagy szenvedélyem az utazás, és remélem, hogy téged is arra inspirállak, hogy minél előbb kipipáld a bakancslistádat. Hiszen tudod: a világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el. Ne érd be csupán egy "jó" élettel, hanem legyen egy nagyszerű életed! Hajrá!

Szólj hozzá! Érdekel a véleményed!