Őszintén a Fusion Marketingről: sikerre vagy bukásra van ítélve?

Az online vállalkozásoknak, így az InnoFit által kifejlesztett Fusion Marketingnek is a legnagyobb előnye az, hogy általuk elérheted, hogy egyszerre legyen pénzed ÉS időd is.
Rengeteg lehetőségünk van tanulni másoktól, hogy saját magunk fel tudjunk építeni egy ilyen vállalkozást, de arra is sok lehetőségünk van, hogy kiszervezzük másoknak a munkát.

Ezen cikk célja, hogy egy reális képet kapj arról, milyen alternatíváid lehetnek a Fusion Marketinggel szemben, hogy bármelyikbe is vágsz bele, tisztában legyél azok előnyeivel és hátrányaival.

Fontos megemlíteni, hogy a mai sikeres vállalkozások úgynevezett profitmaximalizáló értékesítési tölcséreket használnak, és hogy megértsd az erre épülő hatástöbbszöröző erő jelentőségét, előbb érdemes elolvasnod ezt a cikkemet:

CIKK: Brutális megtérülést hozhat az online vállalkozások új generációja

3 fő megvalósítási koncepcióra osztottam fel a felmerülő alternatívákat, lássuk őket sorban:

1

Saját vállalkozást csinálsz, és saját magad kitanulod, majd felépítesz egy értékesítési tölcsért

Ennek az a legnagyobb előnye, hogy a te kezedben van a teljes irányítás, így közvetlenül hatással lehetsz minden folyamatra, nem függsz másoktól. Másik nagy előnye, hogy értékes tudásod lesz általa, amit fel tudsz használni, pl. más vállalkozóknak kivitelezni hasonló értékesítési tölcséreket, amire elég nagy kereslet van.

Hátrányból viszont jóval több van a Fusion Marketinghez képest:

  • Rengeteg idő megtanulni az egész szakmát, és egy hatékony tölcsér felépítéséhez biztosan el kell végezned egy, vagy több drága kurzust.
    A kivitelezéshez technikai érzék is kell, különben évekig elhúzódik, mire minden problémát megoldasz.
  • Az indulásnál mindenképp vállalkozóvá kell válnod, jellemzően KATA-s adózással érdemes, ami munka mellett havi 25ezer Ft, főállású vállalkozóként havi 50ezer Ft adóterhet jelent a számodra.
  • Előre meg kell venned a termékeket, amiket aztán el fogsz adni, és a háttéreszközöket is meg kell venni.
  • Havi fenntartási költséggel is számolnod kell, pl. marketing automatizációs szoftver, bankkártyás fizetés, számlázás, logisztika költségei, stb. Ez is minimum 50ezer Ft kiadást jelent havonta (ha tiéd a gyártás is, akkor természetesen jóval több).
  • Ha nem jó terméket / szolgáltatást választasz (nem vásárolnak elegen), akkor buktad a befektetett pénzt és időt.
  • Folyamatosan optimalizálnod, javítanod kell az értékesítési tölcsért, ami rengeteg idő.
  • Folyamatosan be kell fektetned a hirdetésekbe, különben nem jönnek új vevők, vagy legalábbis nem elegen.
  • Egy konkurencia bármikor kiüthet és kezdheted az egészet előröl más termékekkel.

Konkrét példaként erre a megvalósítási koncepcióra Görög Ádám (Tacit Project) Gyorsítósáv kurzusát hoznám fel (amit egyébként jó szívvel ajánlok, ha ezt az utat választod).

Görög Ádám – TACIT Gyorsítósáv tréning

Ebben az esetben ezzel a befektetéssel kell számolnod:

Tréning: 260.000 Ft
Raktárkészlet és háttéreszközök: minimum 300.000 Ft
= minimum 560.000 Ft
(+ folyamatos hirdetési költség)
(+ fenntartási költségek)
(+ rengeteg idő)

2

Saját vállalkozást csinálsz, de teljesen kiszervezed a kivitelezést

Ennek előnye az előbbivel szemben az, hogy:

  • megspórolod a kivitelezéshez szükséges időt és a fáradtságot
  • viszont, ha valamit módosítanod kell, vagy fejleszteni szeretnél, akkor tudás hiányában mindig a kivitelezőhöz kell fordulnod, ami újabb súlyos kiadásokat eredményezhet
  • valamint nem lesz semmilyen értékesíthető tudásod a későbbiekben.

Erre példa Kollár Kata kivitelezői szolgáltatása:

Kollár Kata – Automatizált Értékesítés

Ha ezt az utat választod, ezzel a befektetéssel kell számolnod:

Teljes körű kivitelezés: minimum 400.000 Ft
Raktárkészlet és háttéreszközök: minimum 300.000 Ft
= minimum 700.000 Ft
(+ folyamatos hirdetési költség)
(+ fenntartási költségek)
(+ módosítások ára)

3

Meglévő értékesítési tölcséreket használsz (Fusion Marketing)

Lássuk először az előnyeit, ami miatt én ezt az utat választottam:

  • Nem kell az indulásnál vállalkozóvá válnod, hanem elegendő akkor, amikor először ki akarod venni a jutalékodat.
  • Egy percet sem kell töltened az értékesítési tölcsérek elkészítésével és az értékesítés mögött lévő feltételrendszer megteremtésével, például a számlázással, logisztikával és adminisztrációval.
  • Nem kell befektetned termék alapanyagba, raktárkészletbe és nem kell azok folyamatos beszerzésével foglalkoznod.
  • Marketing tevékenységedben nem kell hatalmas árukészleteket értékesítened, hanem elegendő akár csak saját magadnak termékeket fogyasztanod, ha nem akarsz vevőkört építeni.
  • Hiánypótló, innovatív terméke van az InnoFit-nek, ami ráadásul bárkinek jó, nem csak egy szűk célközönségnek.
  • Nem a te feladatod tesztelni az ügyfélszerző oldalakat, nem kell új sales oldalakat csinálnod, videókat forgatnod hozzá, blogcikkeket gyártanod, mert a cég ezt megoldja helyetted.
  • Befektethetsz céges központi hirdetésekbe, így saját hirdetésekkel elegendő csak akkor foglalkoznod, ha gyorsabban akarsz haladni.
  • Csak egy rövid ideig kell befektetned a hirdetésekbe, mégis folyamatosan és hatványozottan növekedni fog a bevételed a hatástöbbszöröző erő miatt.
  • Rengeteg hasonló gondolkozású barátot szerezhetsz és egy közösség része lehetsz (hab a tortán 🙂 )

Fusion Marketing – „Kulcsrakész” online vállalkozás

Ha ezt az utat választod, ezzel a befektetéssel kell számolnod:

Készen használható rendszer: ~100.000 Ft (299 euro)
(+ induló hirdetési költség, ami egyébként is mindegyik esetben kellene)

(ha terméket veszel, az is befektetés, de az egészségedbe, nem a vállalkozásodba)

Én azt gondolom, hogy ár-érték arányban ez a koncepció mindkét alternatívát magasan megveri.

A Fusion Marketing hátrányai

Muszáj azonban szót ejteni ezen üzleti modell hátrányairól is, hiszen rengeteg kellemetlenségtől óvhatod meg magadat, ha ezek tudatában vágsz bele:

  • Ebben az üzleti modellben is készíthetsz saját honlapot egy külön engedélyezési folyamat részeként, viszont ha az anyacég honlaprendszereit használod, és az általuk készített eszközöket veszed igénybe vevőszerzésre, toborzásra, akkor nem tudod irányítani a folyamatokat, nem tudsz önkényesen változtatni egy-egy elemén sem. Emiatt elfogadónak kell lenned ezek iránt, és türelmesnek az elkészülésükben. A legfontosabb, hogy teljes bizalommal legyél a cég vezetésével szemben, hiszen az érdekeitek közösek, vagyis, hogy a forgalom és az új munkatársak megtalálása a legkedvezőbben alakuljon. A céges profitmaximalizáló tölcsérek jóvoltából a munka jelentős része nem a tiéd, és ez óriási előnnyel jár számodra.
  • Mivel alapvetően kevés tőkével elindítható ez a vállalkozás, jellemzően olyan embereknek is vonzó ez az ajánlat, akik viszonylag keveset tudnak hirdetésekre költeni. Ebből fakadóan, az ilyen munkatársak lassabban tudnak eredményeket elérni (persze ez igaz azokra is, akiknek több pénzük van, de valamiért nem fektetik be az eredményekhez aktuálisan szükséges pénzt). Ez átmenetileg fékezheti számukra a növekedést, a személyes célok teljesülését, ami a téves elvárásokból adódóan a munkatárs türelmetlenségét okozhatja, könnyen a kedvét veszítheti, vagy akár téves következtetések miatt idő előtt feladhatja. Ennek a veszélynek az elkerülésében segít a vállalkozói (hosszútávú) gondolkodásmódra való fejlesztés képzéssel és a mentorprogrammal.
  • Az értékesítési tölcsérek általában bármilyen iparágban nézve is csak pár százalékos eredményt tudnak hozni. Mivel az InnoFit esetén ez az eredmény sok kis hirdetési összeggel hirdető partner között oszlik szét, egyeseknél szerencsés, míg másoknál peches statisztikát eredményezhet, ami befektetői szemlélet és hosszútávú gondolkodás hiánya esetén indokolatlan bizonytalanságot, stresszt okozhat.
  • Az egyik legnagyobb (és legolcsóbb) hirdetési platform, a Facebook, nehezebben engedélyezi a pénzkereseti lehetőségek hirdetéseit, szemben pl. egy egyszerű termék hirdetésével. Ezért az anyacég komoly fejlesztéseket végez, hogy olyan általánosan kedvelt tartalmakat népszerűsítő értékesítési tölcsérek készüljenek, amik hirdetését szívesen támogatja a Facebook.
  • Ha visszatekintünk a világ nagy találmányainak az elfogadására, bevezetésére, akkor azt tapasztaljuk, hogy a tömegek első reakciója az elutasítás. A statisztikák azt bizonyítják, hogy a lakosságnak csak a 10%-a nyitott az új dolgokra. Viszont, amikor a 15%-os elfogadottságot egy márka eléri, akkor megfigyelhető, hogy nagyon nagy lendületet vesz a szélesebb körű elfogadottsága. Mivel a Fusion Marketing még egy új dolog, idő kell hozzá, hogy a többség is kedvet kapjon hozzá. Ez most még rövidtávon egy valós hátrány, viszont az is kiszámítható, hogy ennek az előnyét azok fogják hosszútávon élvezni, akik előítélet mentesen nyitottak az új, innovatív megoldásokra, és már az elején igent mernek mondani rá.

Összegzés

A hátrányokat is figyelembe véve azt kell mondanom, hogy én jelenleg a Fusion Marketingnél nem ismerek jobb üzleti modellt egy online vállalkozás felépítéséhez. Tény, hogy sok türelmet igényel és kockázattal is jár, mivel ez egy úttörő üzleti modell, de összehasonlítva ahhoz képest, mintha valaki saját magának építene / építettne fel egy pár termékes értékesítési tölcsért, vagy webshopot:

  • sokkal kisebb tőkéből elindítható,
  • a megtérülés mértéke jóval nagyobb tud lenni a hatástöbbszöröző erő miatt,
  • sokkal kevesebb idő- és energiabefektetést igényel,
  • és egy pont után alig van munka vele.

Viszont csak annak érdemes ilyenbe belevágnia, aki tényleg befektetői gondolkodásmóddal tudja építeni az üzletét, tehát hajlandó többszázezer forintot elkölteni a hirdetésekre és képes türelemmel kivárni az eredményeket, különben gyorsan el tud jönni az a pont, amikor akkora frusztrációt tud okozni, ha esetleg éppen nem jönnek az eredmények nagyobb marketing költés után sem, hogy nem fogja tovább bírni az eredmények aktuális hiányát és feladja.

Amennyiben te képes vagy hosszútávon gondolkozni, és téged is érdekel ez az üzleti modell, ide kattintva tudhatsz meg további információkat róla.

És, hogy a címre visszatérjek: sikerre vagy bukásra van ítélve a Fusion Marketing?

Nos, mint minden újdonsággal, ezzel is biztosan lesz még jópár kihívás, de minden jel arra utal, hogy az az innovatív szemlélet, mely létrehozta ezt a koncepciót, képes lesz arra, hogy felülemelkedjen a korlátokon. Ez egy izgalmas üzleti modell, de bármelyik utat is választod, kívánom, hogy elérd azt a valódi szabadságot, amit az online vállalkozások adhatnak! 🙂

Tetszik? Oszd meg!
A szerzőről: TravelerBandi

Szia, itt Pócsi András, az Együtt A Világ Körül alapítója. Örülök, hogy itt vagy, és hogy segíthetek Neked! Nagy szenvedélyem az utazás, és remélem, hogy téged is arra inspirállak, hogy minél előbb kipipáld a bakancslistádat. Hiszen tudod: a világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el. Ne érd be csupán egy "jó" élettel, hanem legyen egy nagyszerű életed! Hajrá!

Szólj hozzá! Érdekel a véleményed!